Biuletyn Informacji Publicznej

• 19/06/2017

WYCIECZKA NA ROZTOCZE

Dzień I – 12 czerwca

W drogę wyruszyliśmy o godzinie siódmej rano. Na godzinę 11:00 dotarliśmy do Zamościa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w Ogrodzie Zoologicznym im. Stefana Milera. Na początku uczestniczyliśmy w zajęciach przyrodniczych „Odlotowi mieszkańcy ZOO”. Podczas dwugodzinnych warsztatów poznaliśmy różnorodnośą‡ biologiczną latających mieszkańców ZOO, rozpoznawaliśmy gatunki ptaków na podstawie piór, a później wybraliśmy się na spacer, odwiedzając między innymi: małpiarnię, motylarnię, woliery ptaków, na wybiegi zebr, antylop, dzików. Po krótkiej przerwie na zakup pamiątek udaliśmy się na Rynek Wielki w Zamościu. Z rynku poszliśmy z przewodnikiem do katedry zaprojektowanej przez Bernardo Morando,a ufundowanej przez Jana Zamoyskiego. Następnie podziwialiśmy fortyfikacje (tutaj odważni ą‡wiczyli strzelanie z łuku) oraz Rynek Wodny z fontanną. Na koniec wróciliśmy na Rynek Wielki, aby oglądaą‡ zabytkowe kamienice i Ratusz z wachlarzowymi schodami. Nieco strudzeni usiedliśmy pod parasolami (padał niewielki deszczyk) zajadając lody i gofry.

Późnym popołudniem dotarliśmy do Krasnobrodu. Tu zakwaterowaliśmy się w Ośrodku Wypoczynkowym ANNA. Najbardziej wytrwali wieczorem wybrali się na spacer nad zalew.

Dzień II – 13 czerwca

Wycieczkową trasę rozpoczęliśmy o godzinie dziewiątej od zwiedzania  Krasnobrodu. Tu odwiedziliśmy Kościół Nawiedzenia NMP z zespołem klasztornym, Muzeum Wsi Krasnobrodzkiej, Muzeum Wieńców Dożynkowych i Ptaszarnię. Następnie autokarem przemieściliśmy się do Kaplicy na Wodzie zwanej Kaplicą Objawień, pod którą bije cudowne źródełko, gdzie zaczerpnęliśmy wody o uzdrawiających właściwościach. Kolejną atrakcją było podziwianie Krasnobrodu z wieży widokowej usytuowanej w kamieniołomie.Kilkanaście kilometrów dalej odwiedziliśmy dwa rezerwaty przyrody: Czatowe Pole i Szumy na Tanwi. Dotleniliśmy się podczas długiego spaceru wzdłuż rzek Jeleń (z wodospadem), Sopot i Tanew. Podczas wędrówki mijaliśmy kolejne progi rzeczne. Ścieżka przyrodniczo- dydaktyczna „Nad Tanwią”, którą wędrowaliśmy, uznana została jako jeden z „7 Cudów Polskiej Natury”.W Suścu z okien autokaru oglądaliśmy pomnik Pawlaka i Kargula. W trakcie drogi powrotnej do Krasnobrodu Odwiedziliśmy Piekiełko na Wzgórzu Kamień.

To był bardzo wyczerpujący dzień. Jednak po posiłku i krótkim odpoczynku znaleźliśmy jeszcze siły na grę w piłkę i ognisko. Najaktywniejsi zakończyli dzień spacerem uliczkami Krasnobrodu.

Dzień III – 14 czerwca

Po śniadaniu pożegnaliśmy się z sympatycznymi gospodarzami ośrodka i udaliśmy się do Zwierzyńca. Tu odbyliśmy kolejną pieszą wyprawę ścieżką dydaktyczną na Bukową Górę. Po drodze mijaliśmy „Głaz Papieski” i Pomnik Pamięci Poległych Leśników”. W trakcie wędrówki wykonywaliśmy szereg praktycznych ą‡wiczeń. Mierzyliśmy poziom hałasu, czy długośą‡ powalonej jodły.

Po powrocie do Zwierzyńca odbyliśmy spacer, na trasie którego znalazły się Kościół „na wodzie”, Zwierzyńczyk (piękny park z roślinami wodnymi) i chyba jedyny na świecie pomnik szarańczy. Na koniec udaliśmy siędo Ośrodka Edukacyjno – Muzealnego Roztoczańskiego Parku Narodowego, gdzie odbyliśmy swoista wyprawę w Świat Roztocza w formie multimedialnego spektaklu. Na tym zakończyliśmy wizytę w krainie jodły, buku i tarpana. Wracając przez Szczebrzeszyn mogliśmy pozdrowią‡ chrząszcza, który wcale nie ukrył się w trzcinie, ale powitał nas na Rynku. W Chełmie zatrzymaliśmy się na szybki posiłek w McDonald’s, a wieczorem spotkaliśmy się ze stęsknionymi rodzicami przy szkole.

Program wycieczki opracowała Pani A. Borowik. Piękno Roztocza z czterdziestoma pięcioma grzecznymi uczestnikami z klas IV- VI podziwiały Panie: I.Markowska, A. Wołosiuk K. Zukowska i E. Brodacka.

E. Brodacka

• 08/06/2017

WYNIKI GMINNEGO KONKURSU

PIOSENKI ANGIELSKIEJ I ROSYJSKIEJ

Zgodnie z harmonogramem uroczystości szkolnych 6 czerwca 2017 r. odbył się Gminny Konkurs Piosenki Angielskiej i Rosyjskiej. Z tej okazji już po raz trzeci gościliśmy w naszej szkole uczniów i nauczycieli z zaprzyjaźnionych szkół.

I miejsce w konkursie zajął uczeń kl. V, A. Chaber z Zespołu Szkół im. Orła Białego w Kobylanach, który przepięknie zaśpiewał piosenkę Michała Szpaka „Color of your life”.

II miejsce otrzymała A. Zalewska ze Szkoły Podstawowej im. J.U. Niemcewicza w Neplach, która bardzo ładnie wykonała piosenkę pt. « Аллилуйя«.

III miejsce zajęła uczennica naszej szkoły P. Soczewko z kl. V, która zaśpiewała piosenkę Eda Sheerana “Perfect”.

W tej kategorii wiekowej jury przyznało także dwa wyróżnienia.

I wyróżnienie otrzymała uczennica kl. V, W. Demczuk ze Szkoły Podstawowej
im. J.U. Niemcewicza w Neplach, zaś  II wyróznienie W. Powroźnik z Zespołu Placówek Oświatowych SP im. K. Makuszyńskiego w Piszczacu. Obie uczennice zaśpiewały piosenki w j. angielskim.

W młodszej kategorii wiekowej, czyli klasach I-III:

I miejsce otrzymała uczennica z Zespołu Szkół im. Orła Białego w Kobylanach
A. Bojarska, która zaśpiewała piosenkę pt. «ÐšÐ°Ñ‚юша«.

II miejsce zajęły uczennice kl. IIIB, D. Mróz, Z. Sandomierz i M. Szymańska
z naszej szkoły, które również zaśpiewały w j. rosyjskim.

III miejsce przyznano uczennicom Zespołu Placówek Oświatowych SP im. K. Makuszyńskiego w Piszczacu, L. Najdyhor, W. Hubczuk i Ł. Czyżak, za bardzo ładne wykonanie piosenki „I like surfing”.

Sponsorami nagród w konkursie byli: Wójt Gminy Terespol, Rada Rodziców oraz Samorząd Uczniowski. O nagłośnienie zadbał Pan M. Soczewko, wieloletni przyjaciel naszej szkoły. Galę finałową, podczas której zostały wręczone pamiątkowe dyplomy i nagrody poprowadzili członkowie SamorząduUczniowskiego, K. Sowa z kl. IVA oraz  D.Mincewicz z kl. VI. Uczestników do konkursu przygotowali nauczyciele j. rosyjskiego E. Gójska, J. Szydło i A. Wołosiuk, oraz j. angielskiego:  R. Mackiewicz, G. Puczka i I. Markowska.

Zwycięzcom konkursu serdecznie gratulujemy, a opiekunom i sponsorom nagród pięknie dziękujemy.

Obrazy artykułów: konk1a.jpg

Obrazy artykułów: konk3a.jpg

Obrazy artykułów: konk5.jpg

Obrazy artykułów: konk2a.jpg

Obrazy artykułów: konk4.jpg

Zdrowe śniadanieDrukuj

• 06/06/2017

„Cała szkoła je zdrowe śniadanie”

We wtorek  30 maja 2017 r. Samorząd Uczniowski zorganizował piknik pod

hasłem „Cała szkoła je zdrowe śniadanie”. Celem spotkania było wzbogacenie naszej

wiedzy o zdrowiu człowieka i właściwym odżywianiu.  Temat ten nie jest nam obcy

ponieważ cała szkoła uczestniczy w akcji picia mleka, a uczniowie klas II-III chrupią

warzywa i piją soki owocowe. W tym wyjątkowym dniu przewodniczący Samorządu

Uczniowskiego serdecznie powitał na uroczystości Panią Dyrektor, wychowawców

klas, nauczycieli oraz kolegów i koleżanki. W sposób szczególny przywitał naszego

gościa Panią Agnieszkę Drab z Kobylan, która nie tylko zapoznała nas z zasadami

zdrowego odżywiania i uświadomiła znaczenie witamin dla zdrowia człowieka, ale

opowiedziała o swojej pracy i zainteresowaniach. Bardzo nam się podobała piramida

zdrowego żywienia, którą wykonała z liny i świeżych produktów.

Aby potwierdzią‡, że „Sport to zdrowie” i że „W zdrowym ciele jest zdrowy

duch” wszyscy wzięli udział w rozgrzewce przy muzyce, którą poprowadzili

uczniowie klasy V:  O. Flaga i W. Moroz. Około godz.10 wszyscy wspólnie rozłożyli

swoje koce na placu szkolnym i rozpoczęli zdrowe śniadanie. W koszach

piknikowych uczniów nie zabrakło owoców, warzyw, soków, kanapek oraz

zdrowych przekąsek.

Nasz wspólny posiłek był wspaniały, przepyszny i zdrowy.

Z przyjemnością to powtórzymy. Zapamiętamy też, że śniadanie to najważniejszy

posiłek dnia, daje energię na cały dzień i powoduje, że organizm ma siłę do pracy

i nauki.

Obrazy artykułów: konkurs-matemat37.jpg

WycieczkaDrukuj

• 26/05/2017

Z wizytą u naszych sąsiadów

O tym, jak ważna dla mieszkańców naszego regionu jest znajomośą‡ historii, kultury oraz języka naszych wschodnich sąsiadów przekonaliśmy się osobiście 19 maja 2017 r. zwiedzając Brześą‡ wraz z opiekunami p. D. Tarkowską i p. A.Wołosiuk. Żeby przekroczyą‡ granicę tego państwa musieliśmy wyrobią‡ paszporty, wizy i przejśą‡ kontrolę graniczną. Podróż do Brześcia trwała zaledwie 40 min, co nas bardzo zdziwiło. Aby kupią‡ pamiątki z podróży musieliśmy wymienią‡ w kantorze zakupione w Polsce dolary na ruble. Naszą niezwykłą podróż zaczęliśmy lekcją przyrodniczą w Puszczy Białowieskiej, której częśą‡ znajduje się po stronie polskiej. Poznaliśmy jej historię i dowiedzieliśmy się jakie zwierzęta w niej zamieszkują. Następnie udaliśmy się na spotkanie z Dziadkiem Mrozem, który mimo natłoku zaj깇 przywitał się z nami, porozmawiał i zaśpiewał piosenkę w języku polskim. Jego pomocnik (gnom) oprowadził nas po jego kilkunasto hektarowej posiadłości, pokazał domek Śnieżynki i miejsce gdzie znajdują się listy od dzieci z całego świata. Mieliśmy okazję spróbowaą‡ blinów – tradycyjnego dla kuchni rosyjskiej dania,symbolizującego słońce. Każdy z nas opuścił to miejsce z uśmiechem na ustach oraz gościńcem w rekach. W celu przybliżenia historii naszego regionu udaliśmy się do Twierdzy Brześą‡. Tam zobaczyliśmy jej ruiny zachowane po II wojnie światowej. Zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie w Bramie Terespolskiej. Naszą szczególną uwagę zwrócił stojący w samym centrum pomnik żołnierza oraz wieczny ogień poświęcony pamięci bohaterów II wojny światowej. Widzieliśmy na własne oczy miejsce, gdzie rzeka Mochawiec wpływa do rzeki Bug. Byliśmy w cerkwi św. Mikołaja i przechodziliśmy przez bramę z której wydobywały się zapierające dech w piersiach odgłosy strzałów oraz słowa rosyjskich pieśni patriotycznych. Byliśmy w muzeum kolejnictwa, gdzie mogliśmy się wcielią‡ w rolę maszynisty. Wszędzie widzieliśmy napisy w języku rosyjskim, które dzięki znajomości alfabetu rosyjskiego tzw. cyrylicy mogliśmy bez problemu odczytaą‡. Wykorzystując słownictwo poznane na zajęciach j. rosyjskiego witaliśmy się i żegnaliśmy się, kupowaliśmy lody na wagę, zamawialiśmy dania w jednym z bistro oraz kupowaliśmy pamiątki. Dzięki panu przewodnikowi, który tak ciekawie opowiadał oraz opiekunom dzień ten pozostanie w naszej pamięci na bardzo, bardzo długi czas.

Obrazy: brzesc1a.jpg

Obrazy newsów: maaojczyzna35.jpg

1-3 majaDrukuj

• 16/05/2017

„Majowe święta w naszej szkole”

Obrazy newsów: majoweswieta.jpg

Początek maja obfituje w różne święta. 1 maja to Święto Pracy, 2 maja to Święto Flagi, 3 maja - 226 rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja.  Jest to ważny dla każdego Polaka dzień . Jest to data uchwalenia pierwszej w Europie, a drugiej na świecie Konstytucji. Święto to zostało wprowadzone na pamiątkę uchwalenia przez Sejm Wielki Konstytucji 3 Maja w 1791 r. Autorami Konstytucji 3 Maja byli: król Stanisław August Poniatowski, Ignacy Potocki, Hugo Kołłątaj, któremu przypisuje się ostateczną jej redakcję. W tym dniu każdy patriota wywiesza biało-czerwoną flagę. W naszej szkole obchody tego święta odbyły się 4 maja 2017 r. i  były równie uroczyste. Przedstawiciele SU: D. Mincewicz, A. Szubska i U. Kępka pod opieką p. M. Mikołajczak przybliżyli najważniejsze daty, postacie i wydarzenia z tamtego okresu w dziejach Polski. W tym dniu lekcje odbyły się w innej formie niż zwykle. Uczniowie mieli możliwośą‡ pracy w grupach i zespołach. W zajęcia wplecione były elementy muzyczne, plastyczne, techniczne  i informatyczne. Uczniowie w swoich salach słuchali pieśni patriotycznych, wykonywali biało-czerwone chorągiewki, oglądali prezentacje multimedialne i animacje: Konstytucja 3 Maja, Jan Matejko- Konstytucja 3 maja 1791. Tego dnia odbył się konkurs „Pięknego śpiewania pieśni patriotycznych”. Klasy I-III uczyły się piosenki „Jak długo na Wawelu”, a klasy IV- VI „Polska flaga”. Wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy. Na zakończenie obchodów odbył się uroczysty przemarsz ulicami Małaszewicz.

Mamy nadzieję, że ten dzień zostanie na długo w pamięci naszych uczniów i że będzie to niezapomniana lekcja historii.